Mis on tulemuspõhine reklaam?

Tulemuspõhine reklaam on reklaami tüüp, kus ostja maksab ainult reaalselt mõõdetava tulemuse eest.

Tulemuspõhine reklaam on muutunud üha tavalisemaks tänu interneti laialdasele levikule ja tehnilistele uuendustele, mis võimaldavad mõõta internetikasutajate tegevusi, mis tulenesid reklaami nägemisest.

Tulemuspõhist internetireklaami jagatakse tüüpliselt nelja hinnastusmudeli vahel – CPM, CPC, CPL, CPS – kusjuures viimast kahte CPL ja CPS kutsutakse tihtipeale lihtsalt CPA.

CPM – Cost per Mille ehk 1000 näitamiskorra hind. Maksad X eur iga 1000 näitamiskorra eest. Näiteks 5 eurot iga 1000 banneri näitamise eest. CPM hinnastusega reklaami probleemiks on, et reklaamija maksab isegi siis, kui sihtgrupp ei kliki reklaamil.

CPC – Cost oer Click ehk ühe kliki hind. Maksad siis, kui keegi klikib reklaamile. Näiteks 0.4 eur iga kliki eest. CPC reklaam lahendab CPM probleemi ja reklaamija maksab vaid siis, kui saab reaalse kliki ehk külastaja oma veebilehele. Samas seoses suure konkurentsiga on klikihinnad läinud väga kõrgeks.

CPA – Cost per Action ehk reklaamija poolt defineeritud tegevuse hind. Maksad siis, kui külastaja sooritab konkreetse tegevuse Sinu veebilehel. Tüüpliselt jaguneb CPA kaheks ja reklaamijana tuleb Sul teha arukas valik, kumba tüüpi neist kahest eelistada:

CPL – Cost per Lead ehk ühe päringu hind. Saad potentsiaalse kliendi ehk kontakti, kes siiski pole veel Sinu klient. Su müügimeeskond peab sellele kontaktile veel toote/teenuse maha müüma. CPL mudel võimaldab reklaamijal maksta ainult kvaliteetsete päringute, mitte klikkide ega reklaamide kuvamise eest ja on kõrge ROI’ga. Seetõttu peetakse antud hinnastuse mudelit tihti kõige reklaamija sõbralikumaks formaadiks.

CPS – Cost per Sale ehk tasu müügi pealt. Maksad reaalse kliendi eest, kes ostab Sinu toote/teenuse. Reklaamija maksab tüüpiliselt lõpetatud müügi eest, mis hõlmas edukat makse sooritamist. Kui veebilehe külastaja ostu ei sooritanud, siis mingit komisjonitasu ei rakendu.

Traditsioonilised reklaamivõrgustikud ja tulemuspõhise reklaami kanalid nagu näiteks Google Adwords ja Facebook Ads kasutavad tüüpiliselt CPM ja CPC hinnastusega mudeleid.

Affiliate turunduse maailmas on kaupmeeste ja affiliate võrgustike poolt enamasti kasutusel CPL and CPS mudelid, mistõttu kirjeldatakse affiliate turundust tihti kui müügiesindajate armeed, kes saavad tasu vaid siis, kui toovad Sulle reaalse kliendi.

Loe lisaks: affiliate turunduse selgitused.

Võta ühendust ja arutame Sinu affiliate programmi!